KÜSEREK NE ANLATMAYA ÇALIŞIYORUZ ?

Herkese benden koskocaman Günaydınnnnn,Tünaydınnn.Sevgiler,Saygılar
   Nasıl keyifleriniz ?Takip ediyorsunuz değil mi,yazılarımı ?
Hımmmm güzel amacım öğrendiğim,araştırdığım bilgileri sizlerle de paylaşmak.
 Hayatı zorlaştırmadan,insanlarını kırmadan nasıl da güzel keyifli yaşanır önemli ve bu ara bilhassa bu konulara deyiniyorum.Çunkü herkes anlaşılmamaktan şikayetçi..
   Neden sevdiğim insan herkesin dediğini yapıyor da, benim dediğimi yapmıyor ?
   Neden net konuşmuyor,dengesiz davranıyor?
   Neden ailesinden bahsetmiyor?
   Alakasız insanlara herşeyini anlatıyor da bana gelince,tersliyor?
   Neden herkesin ihtiyaçlarını dikkate alıyor,yardımına koşuyor da,benim hiçbir şeyimle ilgilenmiyor ?
   Neden koşulsuz güven,ilgi,sevgi istiyorda,kendi neden cömert davranmıyor ?
   Gizlediği bir şey mi var?
Bu soruları hepimiz merak ediyoruz ve maalesef net yanıt alamıyoruz?
  Kapat bu konuyu,duymamazlıktan gelme,rahatsızmısın,sen boş kalınca böyle saçmalıyorsun gibi kişileri kendinden uzaklaştırıcı,soruya soruyla cevaplar veriliyor.

 Aslında çözüm arayıcı bu soruları,çıkmaza sokmak yerine...
   Çözüm odaklı kıymetli zamanımızı,gereksiz şeylere ayıracağımıza,sevdiklerimize ayırsak sorun kalmayacak
Öyle değil mi ?

Bunu anne_babalarda,eşler de yapıyor..

Doğan Cüceloğlu'nu severek takip ettiğimi hepiniz biliyorsunuz.Biyogrofisini Sosyal medya'da Çocuklar Aile 'de Ne Görürse Onu Yapar Paylaşımımın altında var.Merak edenlere..

Bir program'da,Değerli Büyüğümüz Doğan Cüceloğlu vardı ve konusu Küsmek  Tİ..

 O kadar telefon geldi ki,paylaşayım sizlerle de umarım size de tanıdık gelecektir bu sorular
    Kadın izleyici aradı;
Eşim ile iletişim kuramıyorum.Sürekli öfkeli?Hep onun dediği olsun istiyor.
                                            Benim fikirlerimi önemsemiyor?
                                            Bağırarak beni himayesi altına almak istiyor ?
                                            Her lafımın altından kötü bir şey çıkartıyor ?
                                           Çocuklarım da çok üzgün.Psikolojimiz bozuldu..
Farklı bir izleyici;
 Eşim benimle sürekli küsüyor?4 aydır küsüz..
 İlgileniyorum,ilgilenme benimle diyor.
 İlgilenmiyorum,Neden ilgilenmiyorsun,benimle diyor ?
Eve bir şey alırken beni karıştırma diyor,kendi başıma alıyorum,tabii ben kimim ki bu ev de diyor.
Hocam çaresizim...

   Sevgili Hoca da,
Küsme bir öfke belirtisidir.İlişkide güçsüz hisseden kişi daha çok küser ve alıngan olur dedi.
En çok öfkelenen,küsen,bağıran insan sevgi'ye ihtiyacı olan insandır dedi.
Erkek egemen bir toplum olduğumuz için kadınların duyguları dikkate alınmadığı için,kadınlar daha çok küsermiş..
  Hocamız,ben de kendimi keşfetmeden,küserdim.
Ne zaman ki bunun sorun olduğunu farkettim,daha anlaşılır oldum dedi.
  Biz erkekler kıskandığımızı,sorunumuzu direk anlatamayız.
 Anlaşılmak isteriz dedi.
   İşte bence de sorun insanların,kendiyle yüzleşmekten korkuyor.
Karşılıklı her iki tarafında sakince,ne isteyip ne istemediğine,neden rahatsız olduğunu söylemeli ve çözüme ulaşmalı..

İşte sürekli iletişim diyorum,bakın ne kadar önemli o küçümsediğiniz iletişim..
  Farkındaysanız,sorunların sebebi hep aynı !
İletişimsizlik,Bencillik,Sorumsuzluk ve Kendine güvenmemek,Zanlar..

 Bu bunu yaptı,söyledi?Biliyorum sen bunu düşündün?
Sürekli bir suçlama ???
  Artık insanların psikolojisi bozulmuş,her lafın altında bir kötülük düşünülüyor,gereksiz şeyler üste alınıyor.
 Ve bunu yaparken de,Kötü_İyi ,İyi_Kötü oluyor.
 Doğru analiz şart aman ha dikkat edelim !!!

  Sevdiklerimizin mutsuzluğundan mutlu olmayalım
Sevdiklerimizi mutlu etmek yerine,kendimize benzeyen sorunlu insanları seçip,onları mutlu etmeye çalışmakta Taraf olmak ve sorunu seçmek oluyor aman dikkat !!!
 
 Mutlu Çiftlere dikkat edin;
     Sorun olduğunda ilk eşine soruyor verdiği cevaba güveniyor ve konuyu uzatmıyor.MUTLU :)
Mutsuz Çiftlere dikkat edin;
   Kişi önemli değil ,dışarıdan gelen bütün sözlere itibar edip,eşine güvenmiyor ve hep eşini suçluyor,eleştiriyor,şüpheci,kıskanç.MUTSUZ :(

    Her şey ortada ,ben_sen değil_BİZ
Erkek dışarda Aslan,Ev de Kedi olmasını bilecek..
Kadın da,nerde nasıl davranacağını bilecek..

  Ne kadına ne de erkeğe fazla öfke,küfür,saygısızlık,süper egoyakışıyor.
Her zaman kaliteli olmak lazım.Hal ve tavırlarımızla Her daim Kalitemizi korumalıyız.
Şiddetle bozmaya çalışsalarda,arada dişini göstereceksin ve Allah'a havale edeceksin bu durumlarda

  DipNOT,Kim kimi sürekli aynı şeyle eleştiriyorsa,kişinin o konuyla ilgili bir yarası vardır.

Öz güvenimiz tam olsun,Hem kendimizi hem de karşımızdakini kabul edelim.
 Ve Neden sürekli küsüyorum?
      Neden sürekli eleştiriyorum?
      Öfkenin altında yatan ne ?
 Ve insanlar beni sevdiği için mi,kortuğu için mi yanım da bu sorularıda soralım.
   Sürekli soru soruyoruz?Evet !!
  Bunun sebebi kendimizi daha iyi tanımak ve mutlu olmak,mutlu etmek için.UNUTMAYALIM !!!

Yazıları Gerçekten Samimiyetle okuyun.
   Amacım,gereksiz duvarları kaldırmak.
           Kararan kalplere,kendini hatırlatmak.Evet sen kötü değilsin..Senin içinde de sevgi tohumları var demek
   Bazen yanlış olduğunu bilsekte bir yol tutturuyoruz.Taa ki,karşına Ne yapıyorsun ,Diyen biri çıkana kadar..
Kendini hatırlamayanlar,hatırlatana kulak versin !!!

        HADİ BİRAZ CESARET ...
UNUTMAYALIM BİZ İSTERSEK,ALLAH TA NASİP EDERSE HİÇ KİMSE ENGEL OLAMAZ BİZE :)
   EEEEE Hadi bırakın miskinliği,işe hayatımızdaki yanlış yere konan bize negatif yönlendiren insanlardan başlayalım.
   Az insan çok huzur,mutluluk..
Sağlık,huzur,koşulsuz güven ve sevenler..
        Var mı,daha bizden güzeli,mutlusu :))))))

 




 

Yorumlar

Popüler Yayınlar