AFFETMEK DERİN MEVZU

.  Kasım da , Yaz Başkadır ❤️ Kasım ayı sıcaklık ortalamasının üstünde olunca Ben de Kasım da yaz başkadır dedim . Ne kadar yaratıcıyım ☺️😊

Normal insanlar , Sevmediği insanla sevgili olmaz ✌️🎈
Ancak daha önce bahsettiğim gibi kimi yarabandı , kimi boş kalmamak için , kimi eğlenmek için gelip geçici duygular , anlık hevesler için kendini ve ruhunu kirletiyor .
 İnat için bile yapan var . Bir de gözüne soka soka kıskandırma var ki ben direk soğuyorum .
Net , kararlı olmak , ne istediğini bilmek , anlamak , çaba , dürüst olmak , sorumluluk sahibi olmak Neden bazı insanlara zor gelir ki , O kadar kötü bir yerde büyüdünüz  ya da kafanız , zanlar sizi esir alıp bu kadar kötü olmayı ve yapmayı seviyorsunuz ?
  Kadın - Erkek ayırmadan , İnsan olarak .. Zaten karakter önemli kadın - erkek ayrımı yapmak doğru değil aslında

   Elimde şahit olduğum ne hikayeler var ancak bu yazı da bahsetmeyeceğim .
   Bu yazı nın konusu Affetmek  ..

Hazır Gökyüzünde güzel etkiler varken , Eeeee Retro dan da çıkmışken daha naif bir yazı olsun istedim .
Dün Salacak ta yürüdüm . Deniz , manzara o kadar güzel ki , her zaman diyorum ya bir şeyi Gerçekten Seviyorsam , Bıkmadan yeniden , ilk günkü gibi seviyorum .

Yalan , Kayganlık , Bencilllik , Güvensizlik ..... Kötü Niyet , Kötülük Yoksa Zaten Nasıl Kıymet Bilinmez ki , Hiç anlamam . Hele de böyle bir dünya da ...
 
Madem Konumuz Affetmek , Başlayalım Ne Dersiniz ?
Siz de fikirlerinizi paylaşınca daha da güzel oluyor .
Saygı , Mantık Çerçevesinde  Herkes Fikirlerini Söyler , Dinlerse Ortaya Güzel bir şey çıkıyor .

Aslında sorunların hepsi dinlememekten çıkıyor .
Seni dinlemiyor , anlamıyor ama Cevap Veriyor .
O kadar Nasırlaşmış Beyinler Var ki , Ne dersen alakalı alakasız ,
Herşeyin suçunu o kişiye yüklüyor .

Affetmekle ne ilgisi var diyeceksiniz .
Çok alakası var ..

- Herşeyin başı anlamamak , dinlememek , kodlanmış savunmadan çıkıyor .
- Saygısızlıktan , Sinsice Kendini Düşünerek Kayganlıktan , Bencillikten Çıkıyor .
- Ben kendimi düşünürüm , Kendi çıkarım için herşeyi yaparım .
- Geri de kalanlar ne yaparsa yapsın .
- Sınır önemli diyoruz ya , Biz onu bilmiyoruz .
    Kötü Niyetli İnsan Çok ,
    Çıkarı için herşeyi yapacak insan çok ,
Kötülük için sürekli çevre değiştiren ,
Çıkarı için her yol mübahtır diyen ..
    İnsanoğlu Kendini , başka insanları kandırdığını düşünüyor
Ancak Önemli bir şeyi unutuyor , Yüce Allah ın Söylediğimiz , söylemediğimiz her şeyi gördüğünü ,
Günümüzde Çoğu İnsan Eğitilmiş bir cahil ..
Sabit , Cahil , Birşey bilmeyen , araştırmayan , biliyormuş gibi konuşan ,
Kulaktan Dolma şeyleri savunan , stressli , depresif , hırslı ..

Ve dikkat edin böyle insanların hiçbir işi yolunda gitmez .
Çünkü İlahi Sistem kaydeder.

Siz hiç Kasım ayında , Ağaçtan  Erik yiyor musunuz ?  Aralık ayında normal şartlarda erik ağacının çicek açtığını ? Baharın müjdecisidir . Beyaz , pempe açar .
Ama vaktinde açar .

Sanıyor musunuz ki , Kendini anlatmayan hiçbir şey yapmıyor .
Sanıyor musunuz ki , Çok konuşan doğru konuşuyor .
Zeki insanlar , Hep meşguldür ancak sonuçlanmadan ortaya çıkmaz .
Çünkü Onlar için icraat önemlidir .
Boş konuşmaz , Sözünün eridir .

    Affetmek bunun neresinde ?

Affetmek için hata yapmak , kabul etmek lazım . İşte tam da yapılan hataların ana kaynağı yazdığım Uzun Girişte  ..

    Uzun uzun düşünme fırsatımız oldu .

Peki dediniz mi , Ben bu insana nasıl güvenmişim .
                            Ben nasıl görmezden gelmişim .
                            Nasıl olmuşta bu kadar gözüm de büyütmüşüm .
                            Çevremde bu kadar Kötülüğe göz yummuşum , Kulak ardı etmişim .
                            Farketmemişim ? Farketmişim de neden gözardı etmişim .
Benim  Bu kadar kötülüğün içinde ne işim var ?
Nasıl böyle bir kötülüğe basamak olmuşum , Maşa olmuşum ?

Ben iyi bir insanım . Kaygan , Dengesiz , Çıkarcı , Sinsi ... Değilim .
Ben bu değilim . Silkelendim kendime geldim .
Şimdi düşünüyorum da , Nasıl yapmışım ya ? Nasıl bunları yapmışımda üstüne bir de iyi bir sonuç
çıkacağını , Kendimi inandırmışım .

Çevremde ki bütün işime gelmediği için , sorumluluk almamak için gözardı ettiğim şeyleri düzene sokuyorum .Bütün Temeli sağlam olmayan , Çürük olan  her şeyi çıkartıyorum .
Oh beee !!!
    - Kendimin farkındayım . Ben hatalarımla yüzleştim
    - Önce kendimi affettim , Sonra da af dilemem kişilerden af diledim .
    - Özür diledim hem de tüm kalbimle , samimiyetimle  ,
    - Anlattım , dertleştim , hatalarımı kabul ettim . Nedenlerini  , niyetimi bütün taşları kırmadan yavaşca döktüm .Rahatladım . DEDİNİZ Mİ ?

Yapmak istediğimiz ama yapmadığımız
Herşeyin farkında olup harekete geçmediğimiz
Arka plana attığımız , unutmaya çalıştığımız
Çoğu şeyi yarım bıraktığımız , içimizde ukde kalan şeyler
Affetmek ,
                     
Evet uzun yollardan geldik ama Affetme kısmına geldik .
Öyle basit bir şey değil , Bir çırpıda ağzımızdan çıkıyor ama o kelimenin altında çok şey yatıyor
Hüzün , kalp kırıklığı , pişmanlık , vicdan , ego , gurur , kalp , sözler , anılar , hayaller , güven , yalan

    İşte tamda burada herşey Sakince , karşılıklı anlama , karşılıklı dinleme , gerçek samimiyetle konuşulması gereken her şey , bütün soru işaretleri gerçekten giderildiyse ,
Gerçekten pişman olunduğu , gerçekten iyi anlamda değiştiği , kıymet bildiği ,
Sorumluluk aldığı , Çözüm ürettiği , Sorunlardan kaçmadığı , Görmezden gelmediği ,
Başkasının üstüne atmadığı  ve En önemlisi de , Bu iyiliğin kısa süreli değil ,
Kendini affedirene kadar değil , Gerçekten kalıcı olarak benimsendiyse , benimsediyse  ,

Affetdiysek  , Bir daha eski konuları konuşmayacağız .
Her şey konuşuldu .Dersler çıkarıldı .Yüzleşildi .
Artık Büyüdük .. Sınandık sınandıkça güçlendik .
Artık biliyoruz ne yaparsak ne olur ?
Aynı hataları yapmayacağız , Birbirimizden başka kimseye inanmayacağız .
Yaptıysa Mantıklı Bir Açıklaması Vardır Ve Ben sormadan yapar
Beni üzecek bir şey yapmaz . Diyecek kadar Güveneceğiz ve Bu güveni sarsmayacağız .
Gördük ki , Güven bizim için önemli .

Bazen herşeyi anlatmayı sevmedik . Moralimiz bozuk olduğunda susmayı tercih ettik .
Alındık , içimize attık , küstük , trip attık .
Artık biliyoruz bu çözüm değil
Artık Büyüdük , Yüzleştik , Ne istediğimizi bildik ,
Artık dengeliyiz , Artık Can acımanın nasıl bir şey olduğunu biliyoruz
İstesekte istemesekte Hayat Empati yapmayı öğretti

Affetmek , Farketmek ... Artık biliyoruz , Artık görmezden gelmiyoruz  .
Artık iyiyiz en azından iyi ile kötüyü ayırt ediyoruz .
Oh bee !!!
Kurtuldum gereksiz ego dan , gurur dan , yalandan , insanlar beni  onaylasın diye olmadığım gibi görünmekten . Ben anladım beni kimin sevdiğini , koruduğunu ,
Kime güvenmem gerektiğini ve bu saatten sonra da kaybetmeye niyetim yok
Aynı hataları tekrarlamaya niyetim yok

Affetmek , eski konulara sünger çekmek , hafiflemek
Unutmayın hiç bir sorun , hiçbir konu , kırgınlık durduğu yerden çözülmez .
Affetmek istiyorsak ve Affedilmek istiyorsak
Değişmek , hafiflemek , temizlenmek istiyorsak , tekrara düşmek istemiyorsak
Tam da bu yazı da olduğu gibi yapmamız gerekiyor .
Sizce de Öyle değil mi





                         

Yorumlar

Popüler Yayınlar