ÇOCUKLARIMIZA GÜZEL NASİHATLAR VERELİM

   2019 gelsin derken 4 günü geçti bile ...Sağlık getirsin , Güzellik getirsin , aşk , mutluluk getirsin
En önemlisi de kıymet bildirsin yoksa geldiği gibi gidiyor .

     Gelmesi için çabala sonra bu nasılsa benim cepte diye düşün ,
Bütün insanlık dışı herşeyi yap sonra cepte , hangi dünya orası ?

   Son zamanlarda şiddet , bencillik , sevgisizlik ne kadar arttı , farkında mısınız ?

Sen benim tayinimi  onaylamıyor musun ?
Sen benim kopya çektiğimi görüp nasıl söylersin ?

   Yazık çok yazık !!!

O kadar şımarık çocuklar yetiştiriliyor ki ,

Ben yaşamadım , oğlum - kızım yaşasın !!!
Ben okumadım  , oğlum - kızım okusun !!!
Kızım ben kendimi ezdirdim , sen ezdirme , işine gelmiyor mu , çık gel !!
Kızım ayı ya dayı de , süslen püslen ya da makyaj yapma masum zannetsinler ,
İmzayı atana kadar , kocanın koynuna girince kandırırsın !!!
Boşanırsın nasılsa 1 günde evli kalsan Nafaka alırsın ,
Uyanık ol , ilk iki ayda hamile kal , boşansan da çocuğu kullanarak rahat rahat yaşarsın !!!

 Oğlum gez toz keyfine bak , elini kiri boş ver !!
Girmeseydi koynuna , kanmasaydı , Sen erkeksin o düşünsün .
Yakışır sana çapkınlık bravo heytttt bee ..
Oğlumun da , kızımın da her dediğini yaptım , nazladım , paşam , sultanım
 Paralı okul , tatiller , araba  ne isteseler , Hayal etmeden hepsini yaptım

    Sonuç , Saygısızlık , Sevgisizlik , Doyumsuzluk , sürekli kendini beğendirme , sürekli kabul görme isteği , Özgüven eksikliği , Fazla ego ..

     Benim çocuğuma bir şey olmasın da , o kız , o erkek ne yaparsan yapsın !!!
     Ben kendimi düşünürüm !!!
   
     Ben her dediğimin Yapılmasına alışkınım ,
Dikkat edin , Çevrem de , hep kendimden daha kötü durumda olanları seçiyorum .
Beni pohpohlasın , her dediğime katılsın , hizmet etsin , bana tahammül etsin ,
Hatalarımı görmezden gelsin ,
  Benim çıkarım ,
  Benim dediğim ,
  Benim hayatım ,
  Benim duygularım ,
  Benim isteklerim ,
 
    Bana bir şey olmasın da , ona ne olursa olsun !!!
    Ben kendimi kurtarırım ..

Uzar gider ...

  Kimi çoçuğa aynı şartlar sunuluyor ortaya çıkan sonuç , Bu !!!
  Kimi çoçuğa aynı şartlar sunuluyor ama bunu tercih etmiyor !!!

     Kötülük yapanlar , Sevgisizler , Benciller , Çıkarcılar , Cahiller ,


     Kısa vadede kazanıyor gibi görünür ama
     Uzun vadede kazanan İyiler Olur .

Bu tarz travmalı çocuklar , başka masum ana kuzularına zarar veriyor .

 0 - 6 yaş o kadar önemli ki , anne ile kurduğun bağ nasılsa sonrası da öyle geliyor .

  Çoçuklarınızla ilgilenin , zaman ayırın .Oyuncak almak ilgilenmek değil .
  Sizler iyi rol model olun ..

Her zaman dediğin olmaz , düşeceksin  ama daha sağlam kalkacaksın .
Sorun yaşadığında suçu başkasına atma , Önce kendini sorgula ,
Benim bu insanlarla işim ne ? Hep bu tarz insanları çevremde tutuyorum ve hepte ben zarar görüyorum diye kendinle yüzleş !!!

  Sev ama karşılık arama , ben seviyorum ya sen ?
                                           Hep ben ısmarladım neden ?

Çok seversem ya giderse ?
O terk etmeden ben terkedeyim ..
O çok yakışıklı , güzel  daha iyisini bulursa gider ..diye düşünme evladım diye sohbet edin ..

 Sev , sevil , mütevazi ol , kıymet bil , özür dile , kendini ezdirme , çabala , sabret ama sana saygısızlık yapana  tahammül etme , empati kur ..
    Büyüklere saygı göster
    Çocukları sev ,  
    Ne yaşatırsan aynısını yaşarsan evladım ona göre davran


Sen nasıl benim canımsan ,
O kız , o erkek de annesinin canı ,
Gururunu kırma , duygularıyla oynama ,
Para , şan , şöhret gelir ama hakmetsen geldiği gibi gider ,
Şımarma , karakterini satma ,
Doğru ol , sözlerini tut , yarı yolda bırakma , adam satma , aldatma , ikili oynama , yalan konuşma
Özelini herkese anlatma , gaza gelme ,
Sonunu düşünmeden yola girme ,
Neyi tercih ettiğini iyi belirle ,
Ne yaparsan yap ama ama en iyisini ve sana yakışanı yap
Yaptığın her şeyin bir bedeli var ,
Ona göre davran , ona göre yaşa ,
Öncelik sıralamanı iyi yap ,
Birinden bir şey istiyorsan sen de aynısını yap
   Sevilmek istiyorsan , sev
   Değer görmek istiyorsan , değer ver
   Kırılmak istemiyorsan , kırma
   Bunlar lütuf değil  yapman gerekenler !!!

  Kimsenin izzeti nefsiyle oynama !!!

Zaman ayır , sohbet et , çabala , iletişim kur , hemen pes etme , istiyorsan uğraş ,
Elinden geleni yap olmuyorsa konuş olmuyorsa akışa bırak ..

Çocuklarımıza bunları anlatırsak , Temeli iyi verirsek güzel insanlar yetişir .

Bunun işin Zeki bir kadın , Sorumluluk sahibi eşini seven bir erkekle evlenmek gerekir ki ,

Güzel çocuklar büyütelim ..
Alacağın el kızı , el oğlu değil ..
Evlenirken çıkar evliliği değil , mantık evliliği değil ,
Mantıkla kalbin birleşiminden çıkan bir evlilik yapın .
Çirkin insanla evlen  , cahil insanla evlen ,
Sorumsuz insanla evlen , statü için evlen ,
Şirket evliliği yap , Sevgisiz , aşksız , saygısız evlilik yap
Ortaya sevgisiz , öz güvensiz çocuklar çıksın ..

      Sen nasıl bir kadınsın , erkeksin ki , Nasıl çocuklar yetiştireceksin !!!

2019 da rica ediyorum , Kendimize gelelim , iyilik zincirleme devam eder .
Güzellik , sevgi bulaşıcı , güzellikler bulaştıralım ,
Birbirimizi kuyusunu kazmaktan vazgeçelim
Yaptığın her şeyin karşılığını alırsın , ilahi denge
Kırdığın yerden , kırılırsın ..

Sevelim , iletişim kuralım , doğru olalım 🎈🎈🎈🎈🎈

Gözlerinin içi gülen , terbiyeli , kendine güvenen nesiller yetiştirelim ..
Önlemimizi alalım , Ruh sağlığımızı koruyalım !!!
Yüzleşelim ..

     Yorulduk , kırıldık .. İnsan olduğumuzu , değerlerimizi hatırlayalım


  Toplum da böyle  travmalı olaylar varken ,
  Gezdim , gördüm demek olmazdı ..

O yüzden 2019 un ilk yazısı toplum a ithafen oldu ..

Sorun kendinize kimin yanında  olmak istiyorum ?
Ne için pişmanım bunun için ne yaptım ?
Mutlu muyum , mutsuz mu , sebebi ne ?
İstediğim hayatı mı  yaşıyorum ?
Nerede hata yapıyorum ?

İyi Geceler 💫✨

 
   




   

Yorumlar

Popüler Yayınlar