GEÇMİŞ BAYRAM

Oh oh oh....Yol maceraları,Nişan öncesi,sonrası derken geldi gecikmeli olarak bayram..Eeee artık adıda Geçmiş Bayram oldu...Bu Kurban Bayramı bizim aile farklı yerlerdeydik.Ben Sevim Teyzemde,hasancımla,babam bizim Orduda ki evde,annemde giresundaydı.Bayram sabahı,teyzem,kuzen hatice ablam,gürol abim  birlikte yaptık sabah kahvaltısını..Babamla,kardeşimde kurban kesmek için ayrı yerlerdelerdi...Öğleden sonra beni de aldılar.Başladık aile büyüklerini ziyarete ..bayram ziyareti kadrosunda amcam,kuzen yengemde vardı.Ne kadar açıklayıcı yazıyorum ama bu yazıyı yazarken kendimi öğretmen gibi hissettim:))Ali topu tut,2+2=4.....Kurban Bayramı kesimi,ziyareti,dağıtımı derken,bayramın ilk günü geçti.Geldi bayramın ikinci günü anneannemi ziyarete meğersem son ziyaretimizmiş.Annemi de aldık,ordu ya döndük ve başladık kaldığımız yerden,büyüklerimizi ziyarete...Sonrasında ben arkadaşlarla pide keyfi ve sonrasında kahve molası...Bayramın üçüncü günü de Hatice Ablam bizi kahvaltıya davet etti.
      Muhteşem bir kahvaltı beni bilirsiniz bayılırım kahvaltıya tam benlikti yok yok.Keyifli sohbette eklenince daha da mı lezzetli oldu ne?Ne de güzel olur aileyle yapılan masa muhabbetleri...Neler neler konuşulur amannnn gerçekten mi?Aaaaa bak bunu duymamıştım çok şaşırdım...Pasta,yemek tarifleri..Ama çok keyifli,sıcak sohbetler..sonrasında Gülcihan Teyzeme de uğranılır.Akşam da bir akrabanın nişanına gidilerek bayramın üçüncü günüde sonlanır. 
Geldi Pazar sabahı bizim karadenizde pazar sabahı demek Pide zamanı demek..Herkes pidenin malzemesini bizim deyimimizle,içini kendi elleriyle hazırlar,tereyağsını da koyar.Sonra o gün gönüllü ve sabırlı erkek kimse onun eline verilir ve ekmek fırınının yolu tutulur.Amcam da,sağolsun o pazar özel kendi elleriyle hazırlamış kıymalı harcını,sevgisinide  katmış,en iyi yapan fırına gitmiş.Herkes toplandı sabırsızlıkla bekliyor...Gelsin pideler isteriz,isteriz:)))Evet araba sesi ve arabadan misssss gibi kokular geliyor.Hımmm bu bizim pidelerimizin kokusu...Ortamda bir sessizlik,kuş sesleri,güneş,yeşillik...Pardon nedir bu sessizliğin sebebi?Derseniz,herkesin pidelere hücum etmesi desem gayet açıklayıcı olur diye düşünüyorum...
                                                                               


Güneşli Keyifli bir pazar sabahı:))




Canım Amcam,Nasıl da hoşuna gidiyor,yeğenlerini mutlu etmek.Can can bir tanecik AMCAM.Pide sonrası halama gidilir...Ve sürprizzzz...Akşama yola çıkıyoruz?Nasıl yani hani yarın sabah gidiyorduk.Yine dolu valizlerle İstanbul yolculuğu başlar.Yine keyifli  bir yolculuk ve İstanbula geliş...Güzel mekanlar,dostlarla gezmek,gözlemlemlerle buluşmak dileğiyle.Öpüldünüz:)  

                                                                                           









Yorumlar

Popüler Yayınlar