İNSANLIĞIMIZI KAYBETMEYELİM

Dün anladım ki,insan canının gerçekten hiç kıymeti yok.Arkadaşımla Beşiktaş tan ,Taksime gitmek için sarı minübüse bindikAdam aracın hareket etmesiyle trafik canavarı olduğunun işaretlerini vermeye başladı.İlk önce ani bir fren ve ben şöför arkasında olduğum için direk öne çarptım.Adam tam bir odunnnn..İnsan hanımefendi Nasılsınız?İyi misiniz?Bir sorar tepki yok.Olay bu kadarla bitmedi tabii ki,görünen köy kılavuz istemez atasözünü yaşamış olduk.Gümüşsuyunda  deli cesaretiyle o keskin virajda önündeki servis aracını solladı ve karşısına park halindeki özel aracında çıkmasıyla çok ciddi bir kaza atlatıldı.Bizim şöfor direksiyonu kırdı.Ben o sarsılmayla sol kolumu demire çarptım.Allahtan aynurcum,refleks olarak beni tuttu ve hızımı kesti.En üzücüsü de , ne araba kullanan şahısta,ne diğer müşterilerde ses yok inanılmaz bir vurdumduymazlık,tepkisizlik...Ben resmen şok geçirdim.Adama insan taşıyorsun bu bir sorumluluk diyorum hala ses yok...Kolum darbe aldı ve canım acıyor onunla uğraşmadım Allaha havale ettim..Eczaneye gittik ve sprey sıktılar acısını ve ağrısını aldı..Morluk ve hafif şişlikle bu olayı atlatmış olduk.Allah hepimizi görünür görünmez kazalardan korusun.Anlayamadığım, anlam veremediğim şey insanlar ne kadar duyarsız,tepkisiz..Ne  demeye çalışıyorsunuz?Bana dokunmayan yılan bin yaşasın...Ama önemli bir detay atlıyorsunuz.Bana dokunmayan yılan bin yaşasın atasözünü herkes hayata geçirirse başlarına herhangi bir kötü olay geldiğinde aynı sessizlikte yaptıklarının karşılığını alacaklar...Aynanın yansıması gibi düşünelim...Tamam dikkat etmeli her olaya karışmamalı .Ben demiyorum ki,her olayın içinde ol burnunu her işe sok..Demek istediğim şey çok açık aslında.Lütfen özümüzü,insanlığımızı,duygularımızı kaybetmeyelim.Vicdanımızı devre dışı bırakmayalım.Doğru yerlerde,doğru tepkiler verelim...Bu olay sonunda malumunuz insanız etkilendik bir yerde oturalım dedik.Kıtchenette oturduk.Kendimize geldik..Olay oldu bittiyi konuşurken konu geldi.Mekanlarda ki çalışan insanlara..Yaşadığım olayı arkadaşımla paylaştım o da kendi gördüklerini paylaştı Sizinle de paylaşmak isterim.Kahve dünyasının tatlılarını sıcak çikolatasını severim.Ama ne zaman Cevahirde ki,kahve dünyasına gitsem mutlaka bir saygısızlığa şahit oluyorum.Diyeceksiniz ki,oluyorsan Neden gidiyorsun?Akeretlerdeki şubesi  inanılmaz güzel...Alışveriş yapınca soluklanmak istiyorsun ve karşına kahve dünyası çıkıyor ve oturuyorsun.Zaten çalışanlar sürekli değişiyor o şubede...Pazar günü arkadaşımla kahve içtik hesabı istedik.Garson hesabı getirdi.Arkadaşım bakmak istedi..Garsondaki tepki neye bakıyorsun neden bakıyorsun açtı hesabı kızın resmen gözüne soktu..hesap ödendikten sonra tekrar açıp yine hesabı görmek ister misin dedi.Benim şikayet etmişliğim vardır oradaki çalışanları. Dediğim gibi çalışanlar sürekli değişiyor buna şaşmamak lazım..Son zamanlarda dikkat ediyorum.Mağazalardaki çalışanlara soru soruyorsun bak fiyatı orada yazıyor?Ben yapamam..Ya da müşteri varken aynanın karşısına geçip sivilce sıkanlar..Soru sorduğunda cevap vermeyenler.Pardon da, paraya ihtiyacınız olmasa öyle bir işte çalışmazsınız.Neyin kafası bu?Sen o markanın yüzüsün ne hakla çalıştığın yerin rızkını ve senden para bekleyen insanların rızkıyla oynuyorsun.Bu nasıl bir lakaytlık..Çalışana ekmeğini hakkıyla kazanana saygım sonsuz.Ama bu tip saygısızlığa hiç taviz veremem.Çünkü bu müşteri kaybetmektir.Oda veli nimetse kendine çalıştığın kuruma yakışır bir tavır sergileyeceksin.Hele de bu bir zincirse o zaman her şube de aynı lezzette,kaliteli hizmet ,güleryüz ve ilgiyle karşılanmalı.Bunlar sadece bir kaçı dinlediğim,gördüğüm,yaşadığım farklı olaylarda var tabiiki.Ama yazmakla bitmez.İnsanları olduğu gibi kabul  edeceksin ama iş hayatında bu geçerli değil.Hele hizmet sektöründe çok önemli bir konu.Seçtiğin eleman ve onun işi benimsemesi işe olan saygısı..Bu yazıda şikayet hattındaki mailler gibi oldu.Blogun adı ASLI'CA HAYAT.Hayatta herşey bizim için benim hayatımda da olan güzel şeyleri,mekanları,tatları nasıl paylaşıyorsam.Gördüğüm bu olumsuzluklarıda  sizinle paylaşmalıyım diye düşünüyorum.Kısacası,doğru yerlerde doğru tepkilerle insanlığımızı,kendimize olan saygımızı kaybetmeden önümüze bakarak  yaşadığımız her olaydan kendimize olumlu şeyler katarak emin adımlarla yolumuza Herşeyin çok güzel olacağına inanarak devam edelim...

Yorumlar

Popüler Yayınlar