ORDU'YA MUTLAKA GİDİN

Ordu_Ankara derken ne çabukta geldi temmuz ayı  ne kadar da çabuk geçmiş zaman temmuz ayınıda yarılamışız.15 gün oldu yollara düşeli..Tazelendim,akrabaları,dostları,kuzenleri,arkadaşları görünce ne de iyi yapmışım zamanımı onlara ayırmakla.Anladım ki yine yanılmamışım sevgimden.Sevdiklerimi niye sevmişim anladım.Saf sevgiler karşılık beklemiyor.Karşılık beklemeye gerek kalmadan  kendiliğinden yapılı veriyor herşey.İnsan tatilde,içki masasında ve yolculukta tanınır derler ya çok inanırım bu söze. Ne ekersen onu biçersin sözünüde pek severim.Misafir ettiğimiz dostları memnun etmişiz ki onlarda benimle çok ilgiliydi.Telefonlarım susmadı.Bende de kal,kahvaltıya gel..Daha çok vakit geçirelim dedi hepsi sağolsunlar.  Baştada  dedim ya yanılmamışım.Sadece bir kişi yine yanıltmadı beni olumsuz anlamda.Herkes bilemez ki misafir nasıl ağırlanır.Elbette biz gösteriyoruz ama insan öğrenmek istemedikten sonra...?Yine haklı olmanın gururu var bende bir kasa domateste bir tane iki tane çürük olabilir atarsın gider..dertleştik sizle biraz:) 20 temmuz da Ramazan başlıyor.Geldi bereket,sabır,huzur ayı..Ne de güzel olur sahurlar,dostlarla yapılan iftar yemekleri..Geçen sene o kadar zorlandı ki beni  hiçbir iftar yemeğine gidemedim desem yalan olmaz..Allah tekrarlarını nasip etsin inşallah .Allah sabrınıda verir.En çokta ramazanın ortası ve sonrasındaki heyecanı seviyorum.Temmuz ayı derken kısaca bahsetmek istedim ramazan ayındanda daha çok konuşacağız ramazandan,sıcaklardan....Geçelim asıl konumuza tabii ki memleketim canım Ordumdan bahsetmeye bir hafta kaldım ordu'da macera Sabiha Gökçen Havaalanında başladı.Uçağın kalkmasına 15dk var koşarak yaklaştı hostes yanımıza isminiz.....Uçak sizi bekliyor bizde bir acele koşturmaca kimse anons etmedi ki ismimizi neyin telaşı bu ?Uçağa biniyoruz uzatmasın mı pilot kafasını pencereden bize gülerek Hoşgeldiniz dedi.Bende bu misafirperverliğe Hoşbulduk diyerek yanıt verdim:)Daha bitmedi tabii uçak macerası yanımda ki yolcunun uçak fobisi var anladım tavırladından bacaklarını titretiyor.Bacağına vuruyor sürekli,gözünü kapatıp sonra bağırıyor.Allahtan bir saatlik bir yolculuktu.Düşünseniz ya ABD'ye Avusturalya ya gittiğimizi.Hayır düşünmek istemiyorum!Uçaktan indi Çarşamba Havaalanına bende yazlık elbise,terlik malum yaz mevsimi..Karadeniz kendi diliyle Hoşgeldin dedi bize çoşkulu alkışlarla yağan yağmurla...2 saatte Havaşla yapılan yoluculukla çok şükür geldik Ordu'ya.Karnımız açıkmıştı sabırsızlanıyorduk Dıgı'nın muhteşem karadeniz pidesini yemek için


Yine olsa da yesem bu muhteşem lezzeti.Sizinde aklınızda bulunsun olur ya yolunuz ordu'ya düşerse şehir merkezinde Dıgı pide  hemen yolunuzun üstünde mutlaka önünde geçersiniz...






yedik pideleri zaman kısa kimseyi atlamamak gerekir Gittik halamı ziyarete ordada yedik,içtik bilirsiniz karadeniz insanı çok misafirperverdir mutlaka birşey yemek zorundasın yoksa kalkamazsın bulunduğun yerden içi rahat etmez bizim insanımızın severiz misafiri yedirmeyi,içirmeyi...Ordan kalktık teyzeme gittik..birkaç gün böyle ziyaretlerle geçti.Sonrasında kuzenimde kaldım çok eğlendik,sabahlara kadar sohbet ettik.Ve geldik boranımla buluşma anına o bir sarışın o bir lokum o bir teyzesinin bir tanesi...Boztepe'ye çıktık kuzenle ve boranımla.eeeee Ordu'ya gelipte boztepeye çıkmadan ve ordunun muhteşem manzarasını görmeden gitmek olmaz...




Nasıl ama az bile demişim değil mi? Maviyle yeşilin birleştiği muhteşem güzellik.Boşuna adına türküler yazılmamış.Bu güzelliğide değerlendirmişler tabii ki güzel bir mekanla ve hizmetle.Aramızda kalsın Sevgili Eniştem yapıyor işletmeciliğini..
Pideden,ızgaraya,tavuktan,balığa ne ararsanız var.Ben yine tavuk aşığı olarak buldum köri soslu tavuk onu yedim:)








Krep üstünde köri soslu tavuk ve güzel bir sunum:)












Üzerinede tatlı olarak BORAN:)Teyzesinin yakışıklısı küçük behlülüm benim:)      




O günde çok eğlendik ve güzel vakit geçirdik yaşadıklarımın hepsini anlatmam mümkün değil günleri alır.Hepsi birbirinden güzel günler zamanlar bu arada  unutuyordum Ordu'ya gelipte yediğim muhteşem lezzetlerin biri ŞAMATADA'Kİ Kesenişten.Merak etmeyin yengen,teyzen,dayın hepsi var:)



Benim favorim KESENİŞTEN:) İsterseniz sucuklu yada karışık tostunu yiyebiliyorsunuz.Aç gitmeyi unutmayın bizim tostumuz buranın tostlarını benzemez oldukça büyük ve doyurucu.Üstünede DENİZCİLERİN Dondurmasını yediniz mi tamamdır.




Kısaca Ordu turu yaptık sizinle NE DERSİNİZ?


Yorumlar

Popüler Yayınlar